Parduotuvės

Robert Kalinkin

Tel.: 8652542763 AUKŠTASVieta plane

Laikinai uždaryta rekonstrukcijai.

Balandžio pabaigoje prekybos centre „Europa” Vilniuje buvo atidaryta neįprasta parduotuvė. Negana to, jog ji turėjo veikti tik mėnesį laiko, jos vidus – sienos, lubos, kiti objektai – buvo išpinti iš realios kino juostos. Šios momentinės parduotuvės idėjos autorius ir įgyvendintojas – dizaineris Robertas Kalinkinas.

Vadinamosios „pop-up” parduotuvės – tai iš JAV kilęs fenomenas, kuomet spontaniškai, netikėtose miesto vietose ir labai ribotam laikui atidaromas tam tikras traukos objektas – nuo prabangiausių parduotuvių iki meno galerijų ar kavinių. Mėnuo, savaitė ar vos viena diena – tik tiek vienoje vietoje „pabūna” šis darinys, o vėliau dingsta per naktį – taip pat staigiai kaip ir atsirado.

„Prieš pusantrų metų buvome vieni pirmųjų, atnešę „pop-up shop” tendenciją į Lietuvą. Tuomet parduotuvę atvėrėme pačiame Vilniaus centre, Vokiečių gatvėje, prieškalėdiniam laikotarpiui. Tokia laikina parduotuvė sulaukė labai didelio pasisekimo – žmonėms tai buvo įdomu, nauja, nematyta”, – pasakoja R. Kalinkinas.

Pasak dizainerio, momentinės parduotuvės – puiki proga ištestuoti tiek pardavimo vietą, tiek asortimentą: „Nuosavos parduotuvės neturime, mūsų kolekcijos daiktais prekiauja dvi Vilniaus senamiesčio parduotuvės – „Decolte” moteriškąja linija ir „Boho Chic” – vyriškąja. Tačiau kai patys klientų nematome, sunkiau įvertinti jų norus. PC „Europa” – visiems puikiai žinomas adresas ir patogi vieta – čia daugiau nei mėnesį visi norintieji galės susipažinti su mūsų prekės ženklu”.

Vienas svarbiausių momentinės parduotuvės bruožų – sugebėjimas stebinti, sudominti. Interjeru, lokacija, asortimentu. Tokiu principu Robertas vadovavosi ir kurdamas šią vietą – parduotuvės interjero įgyvendinimui sunaudota 24 kilometrai kino juostos. Ši – su tikrais filmais, nuo „Pearl Harboro” iki „8 ½ savaitės”.

„Visi mano draugai ir pažįstami žino, kad renku pačius keičiausius daiktus – pirmiau susivežu viską pas save, o tik vėliau galvoju, ką su tais daiktais daryti. Tad jei pas kažką atsiranda atliekamų daiktų, pirmiausia skambina man –  taip esu gavęs dėžes nenaudotų medicininių kolbų, kurias dabar naudoju aksesuarų pakavimui; kėdžių, popieriaus, senovinių šviestuvų. Taip ir kino juostos pas mane atsirado prieš keletą metų – jos gautos iš uždarytos kino studijos dovanų. Iš padžių iš jų gamindavau rankines ir kompiuterių dėklus, o dabar, pasitaikius progai, įgyvendinau šią seniai turėtą idėją”, – pasakoja R. Kalinkinas.

Juostų pynimas užtruko apie mėnesį – dizaineris sako turėjęs pagalbininkų, tačiau ne vieną bemiegę naktį bepindamas sienų apmatus praleido ir pats. Tokia iš juostų supinta siena yra pritvirtinta ant medinio karkaso, tad šį kambarį būtų įmanoma išmontuoti ir vėl surinkti kitoje vietoje.

„Mane visada traukė kino kamera – pats esu dirbęs kino filmų gamybos procese, reklamų filmavimuose. Pats mėgstu kinematografinį vaizdą – viską sukurti realybėje, o postprodukcijos palikti minimaliai. Būtent dėl to pirma mintis, kai sužinojau, kad prekybos centre „Europa“ turėsime momentinę parduotuvę, buvo: „štai, kur keliaus visos mano kino juostos”, – priduria Robertas.

Todėl kuriant parduotuvę ir nebuvo pasirinktas paprasčiausias būdas – nudažyti gipso kartoną ir sukurti dar vieną estetiškai gražią, bet idėjiškai tuščią erdvę. Kino juosta yra dinamiška medžiaga, jau turinti savo istoriją, patirtį, emocinį krūvį.

R. Kalinkinas interjero idėją aiškina paprastai: „Gal šiek tiek netgi netyčia susidėliojo konceptuali situacija: kino juosta yra 35mm, parduotuvę įrengėme per 35 dienas, pagal pradinį sumanymą ji veikti turėjo irgi 35 dienas. Pavadinimas turėjo būt „Robert Kalinkin ‘35”, tačiau galiausiai nusprendėme „neprisirišti“ prie skaičiaus, ir pasilikome jį tik mintyje”.

Šioje dizainerio parduotuvėje prekiaujama jo kolekcijomis,  aksesuarais,  vyksta susitikimai, individualūs primatavimai. Žmonėms, regis, čia patinka būti – gal dėl to, kad aplinka taip smarkiai skiriasi nuo įprasto „išlaižyto” interjero.

Parduotuvės lankytojų reakcija į interjerą – įvairi. Yra tokių, kurie net nepakelia akių į sienas, tačiau pasitaiko atvejų, kada tenka papasakoti visą istoriją smalsiam klausytojui.  Ypač interjeras, atrodo, patinka vaikams – jie nesidrovėdami klausia, liečia, domisi, tyinėja. Labai smagu tą matyti.

Po pirmojo veiklos mėnesio, kuomet parduotuvę jau turėjo uždaryti, R. Kalinkinas iš prekybos centro sulaukė pasiūlymo ją palikti bent iki metų pabaigos. Ir nedvejodamas sutiko dar vienam eksperimentui – laikiną parduotuvę paversti nuolatine.

Tai, jog momentinė parduotuvė tapo stacionaria, Roberto manymu, tik įrodo, jog idėja pasiteisino. Vieta ištestuota, klientai interjerą įvertino ir priėmė, o dabar rekomenduoja ir savo draugams aplankyti, tad žinia sklinda iš lūpų į lūpas. Ilgesnė interjero eksploatacija itin artima ir visam dizainerio kūrybos braižui – perdirbimui. Pratęsus susitarimą šios vietos sienos įgijo naują prasmę – antrinis daiktų panaudojimas buvo sėkmingas ir dar kurį laiką rodys pavyzdį, ką iš, regis, visai nereikalingų medžiagų galima sukurti.

Yra toks angliškas posakis: „Once seen, cannot be unseen”. Jis čia labai tinka – kartą supratęs, iš ko viska pagaminta, nebegali žiūrėti į sienas ar lubas paprastai. Norisi paliesti, įžiūrėti kadrus, atspėti filmą.  Ši parduotuvė skatina interakciją, dėmesingumą. Robertui visada patiko stebinti, kurti netikėtumo efektą, suteikti atradimo ir pažinimo džiaugsmą. Atrasti čia tikrai yra ką.

 

 

„Robert Kalinkin“ mados namų moto – Make a Statement (liet. „padaryk įspūdį“)

„Mes stengiamės, kad taip jaustųsi ir atrodytų kiekviena mūsų klientė“, – sako R. Kalinkinas.

Roberto Kalinkino kūrinių siluetai jau atpažįstami iš tolo – asimetriški kirpimai, sudėtingos konstrukcijos, švelnus militaristinis braižas. Pasirinktos 2014 metų rudens-žiemos kolekcijos spalvos – nuosaikios, o medžiagos – dar prabangesnės: nuo minkštos vilnos paltukų ir kašmyro megztinių iki tamprių iš specialios medžiagos, stimuliuojančios kraujotakos sistemą – dizaineris nuolat tyrinėja naujas galimybes ir formas.

Dominuojančios spalvos – karališka mėlyna, tamsiai ruda, akmens pilka. Dėl savo sudėtingų raštų ir faktūrų barokiniais pavadintų paltų linija patiks prabangos mėgėjams. Kolekcijoje gausu šiltų paltų ir švarkų – kūrinių, jau prieš kelerius metus atnešusių dizaineriui įvertinimą ir pripažinimą.

X